REAGOVANJE MEDIA CENTRA NA SAOPŠTENJE GRADSKE TV

U saopštenju koje potpisuje neimenovano uredništvo RTV, nema niti jednog argumentovanog navoda kojim bi bili opovrgnuti nalazi iz analize Media centra

Uredništvo Gradske RTV je na analizu Media centra koja se bavi dijelom njihovog informativnog programa mjesec dana uoči lokalnih izbora, a koju je prenio i portal ovog lokalnog javnog medija, reagovala saopštenjem u kome se bavi autorima analize na prizeman, ogovarački način, ne pobijajući niti jedan nalaz iz same analize. (https://gradski.me/uzgajivacu-ne-dalje-od-salate/) Odlučili smo se da reagujemo kako bismo publici kojoj se obraća Uredništvo u svome saopštenju, a i nadležnim institucijama, još jednom skrenuli pažnju na činjenicu da je uprava ovog formalno lokalnog javnog medija isti privatizovala i time, sigurni smo, odmogla i onima kojima je htjela da pomogne.

• U saopštenju koje potpisuje neimenovano uredništvo RTV, nema niti jednog argumentovanog navoda kojim bi bili opovrgnuti nalazi iz analize Media centra;

• Media centar nije pisao novinarski tekst da bi pitao za mišljenje onoga čiji je rad monitorovao i analizirao. To je trebala da čini Gradska TV da ne bi svojim nenovinarskim pristupom kršila osnovna novinarska profesionalna i etička načela;

• Na žalost, Rade Vojvodić i urednici Gradske TV nisu upoznati sa pravilom da se u svakom informativnom prilogu mora navesti ukoliko su kontaktirali nekoga ko nije pristao da im da komentar. Obaveza je novinara da se potrude da nađu suprotno mišljenje o kontroverznim temama i da to saopšte u prilogu. Na žalost, ovo što znaju čak proizvođač zelene salate i bivši novinar “Komunista” ne znaju u Gradskoj TV;

• Pošto se već u naslovu saopštenja jedan od autora (Goran Đurović) identifikuje kao proizvođač salate (“Uzgajivaču, ne dalje od salate”), skrećemo pažnju na to da proizvodnja salate nije nikakvim pravnim ni običajnim normama proglašena nečasnom rabotom. Za razliku od proizvodnje salate, zloupotreba para svih građana Podgorice (koji finansiraju rad Gradske TV) zarad služenja interesima političkih partija, uz kršenje profesionlanih standarda, je zabranjena i pravnim i običajnim normama;

• U saopštenju se jedan od autora analize (Dragoljub Duško Vuković) identifikuje kao kolumnista “Komunista” i, pritom, činjenično griješi, jer je isti nekoliko godina tokom svoje bogate novinarske karijere bio urednik ekonomske rubrike toga nedjeljnika. Pošto dugogodišnja vlast kojoj su svesrdno služili neki od onih koji se skrivaju bezličnom imenicom ‘uredništvo” nije sprovela lustraciju nekadašnjih komunističkih kadrova, nije nam jasno zašto bi bilo sporno da neko ko je radio u mediju koji se zvao “Komunist” ne može da se bavi analizom sadržaja nekog javnog medija, koji postoji zahvaljujući novcu i tih komunističkih kadrova;

• Autori saopštenja se ne bave samo prošlošću autora analize rada Grdske TV, nego i porodičnim životom jednog od njih, identifikujući ga kao muža žene koja trenutno obnaša dužnost ministarke. Ne vidimo da i ta činjenica ima bilo kakve veze sa analizom Media centra, ali, na žalost, izgleda da ima veze sa karakternim osobinama autora saopštenja;

• Uredništvo Gradske TV izgleda da ne poznaje termin integritet i nije čulo da postoje ljudi koji ne prodaju svoje principe zarad trenutne koristi. Pod čijim je uticajem Media centar kada analizira i kritikuje rad RTCG, Agencije za elektronske medije, Ministasrtva kulture i medija, analizira rad portala, traži zabranu Happy i Pink TV zbog kršenja profesionalnih standarda…? Odgovor sigurno zna “uredništvo” Gradske TV. Da li, naprosto, Media centar samo radi svoj posao kada analizira i rad Gradske TV i kritikuje jednostranost, neobjektivnost, neuravnoteženost u infomativnim emisijama ovoga lokalnog javnog emitera. Isto je radio direktor Media centar u Savjetu RTCG dok je generalni direktor bio Rade Vojvodić, čega se vjerujemo dobro sjeća;

• Time što osporavaju Ustavom garantovanu individualnost, a time i pravo da radi svoj posao nekome ko je 20 godina aktivan u nevladinom sektoru, pokazuju da ne razumiju moderan koncept ljudskih prava. To njih, bojimo se, diskvalifikuje iz svakog ozbiljnog posla koji se tiče ljudske dobrobiti;

• Odgovor “uredništva” Gradske TV neodoljivo podsjeća na uradke Pink M televizije iz perioda kada se DPS obračunao sa neposlušnim članovima Savjeta RTCG. Nema nikakve razlike između Pink M i Gradske TV, osim što Gradska TV troši na propagandu pare svih građana/građanki Podgorice.

Vjerujemo da je saopštenje “Uredništva” Gradske TV odraz nervoze jer im se istorija ponavlja (jer nisu ništa naučili od nje). Nervozno saopštenje “uredništva” je reakcija na nedavnu inicijativu Media centra u vezi sa kršenjem Zakona o izboru odbornika i poslanika od strane Gradske TV, kada su nezakonito naplaćivali političkim subjektim u predizbornoj kampanji prostor za marketing. Kršenje zakona je jedan od propisanih uslova za razrješenje direktora Gradske TV Rada Vojvodića i to je još jedan povod za brutalno reagovanje. Ovo tim prije jer će uskoro biti donijet i novi Zakon o audiovizuelnim medijskim uslugama koji predviđa promjenu menadžmenta u svim lokalnim javnim emiterima. Panika je u Gradskoj TV jer će doći do izbora novog Savjeta Gradske TV a teško je očekivati da nakon toga trenutno “uredištvo” zadrži svoje pozicije.

Moguće da u reagovanju Gradske TV postoji i lični momenat jer je jedan od autora analize, direktor Media centra, učestvovao u razrješenju trenutnog direktora Gradske TV Rada Vojvodića sa dužnosti generalnog direktora RTCG (2016. godine) i učestvovao u oslobađanju ovog nacionalnog javnog medija od uticaja političkih partija. To iskustvo ćemo upotrijebiti da doprinesemo oslobađanju Gradske TV, kao i drugih javnih emitera od neprimjerenog partijskog uticaja, kojem su još uvijek izloženi RTCG i lokalni javni medijski servisi.

Goran Đurović, izvršni direktor Media centra

Dragoljub Duško Vuković, predsjednik Skupštine Media centra

Leave A Comment