RTCG mjerio u junu kako će biti gledan u JULU!

Reagovanje Medija centra na komentare menadžmenta RTCG, objavljene 08.avgusta 2022. na portalu RTCG

Media centar je, u svome saopštenju od 6. avgusta 2022. Godine, problematizovao način na koji se, u glavnoj informativnoj emisiji Dnevnik 2 i na portalu RTCG, samohvališe menadžment nacionalnog javnog medijskog servisa. Tada nijesmo ni slutili da će se menadžment RTCG, nevješto se braneći, dodatno kopromitovati pred javnošću.

U pedesetim minutima Dnevnika 2 (https://rtcg.me/…/dnevnik-2/372762/dnevnik-03082022.html), urednik emisije je kazao sljedeće: “Televizija Crne Gore tokom jula bila je najgledanija TV stanica, pokazuju zvanični podaci o gledanosti. Prvi, drugi i parlamentarni program zbirno su privlačili najviše gledalaca, dok je emisija ‘Dobro jutro Crna Goro’ najgledaniji jutarnji program u zemlji. Time je nastavljen dobar trend koji bilježimo. Nedavno istraživanja snage brenda RTCG koje je sprovela agencija ‘Damar’ pokazalo je da raste povjerenje u javni servis. Takođe, istraživanje Građanske alijanse, kojim su obuhvaćeni manjinski narodi, pokazalo je da manjine od svih radio i TV stanica najviše vjeruju radiju i televiziji Crne Gore.”

Media centar je konstatovao da je prilikom objavljivanja navedene novosti TVCG “prekršila sopstvene programske principe i profesionalne standarde, kao i Kodeks novinara”, jer nijesu navedeni izvori podataka za tvrdnju da je RTCG bila najgledanija TV stanica u julu. RTCG se, kao što smo citirali, pozvao na “zvanične podatke”, ne navodeći, pritom o kakvim je to podacima riječ.

Media centar je iskoristio ovaj povod da se kritički osvrne na rad menadžersko-uredničke ekipe RTCG, ali je osnovna namjera bila da javno prinudimo menadžment i uredništvo RTCG da onima koji ih plaćaju (građanima i građankama) otkriju ko je to “zvanično” utvrdio da je TVCG bila u julu ove godine najgledanija televizijska stanica u državi.

Vidimo da su uzaludna bila naša (dobronamjerna, naravno) nastojanja da menadžment RTCG otkrije ko je to “zvanično” utvrdio da je TVCG bila u julu ove godine najgledanija televizijska stanica u državi. Zapravo i ne tako uzaludna, jer je menadžment otkrio da su podaci o gledanosti svih kanala TVCG u julu pribavljeni mjesec dana ranije. “Gdine Vukoviću”, kaže menadžent RTCG u reakciji na navode Media centra, “izvještaj koji sadrži podatke o gledanosti, rađen u saradnji sa Misijom OEBS u Crnoj Gori, je postavljen na portal RTCG istog dana kada je i objavljen, dakle 5. jula”. Izvještaj rađen sa OEBS-om pripremljen je u junu, a menadžment RTCG tvrdi da su bili najgledaniji u JULU!!!

Hajde da budemo samokritični, jer možda mi u Media centru nijesmo IT pismeni kao menadžment RTCG, ali nas i ovako IT nepismene čudi otkriće da se istraživanje o gledanosti odnosi na buduće vrijeme.

I još jedna lažna vijest menadžmenta RTCG u vezi sa istraživanjem koje je radila agencija “Damar”, a koje se bavilo snagom brenda. U tome istraživanju TVCG nije prikazana kao najgledanija televizija u državi, sa sve tri svoja kanala.

Žao nam je što je menadžment nacionalnog javnog emitera iskoristio i ovu dobronamjernu kritiku Media centra da pokaže kako nije dorastao ulozi koja mu je, kršenjem zakonskih normi, omogućena od strane domaće partitokratije. I šta ćemo sad? Pa, da zaključimo: RTCG kojim upravlja menadžment na čelu sa nezakonito izabranim Borisom Raonićem širi lažne vijesti o gledanosti sva tri kanala TVCG, a u svojim manipulacijama zloupotrebljava međunarodnu organizaciju OSCE.

I dalje ostaje otvoreno pitanje: Ko je autor zvaničnih podataka o gledanosti po kojima je TVCG bila u julu najgledanija televizijska stanica u Crnoj Gori? Dodatna pitanja su: Šta je, ovim povodom, preduzela ombudsmanka RTCG, budući da smo na djelu imali kršenje profesionalnih i etičkih standarda, a šta će preduzeti Savjet RTCG istim povodom?

Dragoljub Duško Vuković,

predsjednik Skupštine Media centra

Leave A Comment